על ידי טליה פסטרנק נוימן » 01 נובמבר 2011, 17:34
שלום טלי, אתייחס לדוגמאות שהעלת.
בנך רוצה לצאת ואת סוגרת את החלון. בואי נחזור מספר רגעים אחורה. בנך מתקרב לחלון או לדלת ואת יודעת מה עומד להתרחש, גשי אליו וערכי לו הכנה. הסבירי לו שהוא יכול לגשת ולהתבונן החוצה דרך שמשת החלון, אך כעת נשארים בבית. דברי בצורה חיובית. אמרי מה עושים ולא מה אינך רוצה שיעשה. התבוננו ביחד מהחלון. לא תמיד ניתן לערוך הכנה מראש. אם הילד כבר שם, גשי אליו ואמרי לו שהוא מוזמן להביט, אך לא לצאת. כלומר, הציעי תחליף. אל תשאירי אותו מתסוכל. כשאת אומרת רק "לא", הוא נשאר מתוסכל. אם הילד בכל זאת כועס ומתפרץ, הזיזי אותו משם כדי שלא יפגע בעצמו, הניחי אותו על כרית גדולה, על שטיח (במקום בטוח בו גם אם יכה את ראשו במצע שמתחתיו, לא יאונה לו כל רע). התרחקי מהמקום. כשאת נשארת, את מזינה את הכעס שלו, בבחינת יש קהל- יש הצגה. הניחי לו לכעוס והתרחקי. אמרי לו שהוא מוזמן להצטרף כשירגע. כשהוא מחפש אותך והוא רגוע, שבחי אותו על כך שהצליח להתגבר.
בקבוק מים- לפני שאת נותנת לו את בקבוק המים, הסבירי לו מה את מצפה שיעשה איתו - "אתה יכול לשתות מים. אנחנו שופכים את המים? - לא... אתה שותה מים." זו ההכנה. כעת תני לו את הבקבוק. אם הוא שותה, שבחי אותו על כך שהוא משתמש נכון בבקבוק. אם הוא שופך, קחי את הבקבוק. אמרי לו שהמים נועדו לשתיה. אם הילד מתפרץ, את כבר יודעת מה לעשות- ראי דוגמה קודמת.
בנך מתעורר בבוקר. בעלך ניגש אליו ואחר כך יוצא להכין לו בקבוק. יתכן שיהיה נכון יותר לקחת את הילד איתו או להכין את הבקבוק לפני שהוא נכנס לחדר. חשבי על כך שהילד לא ראה את אביו כל הלילה וכעת לאחר רגעים מספר אבא יוצא מהחדר. זו אכזבה לילד. אם אביו יקח אותו איתו או יכנס לחדר עם הבקבוק וישאר שם איתו, הילד עשוי להיות רגוע הרבה יותר כי הוא מתמלא מהנוכחות של אביו לצידו.
אתם מוזמנים להמשיך להתייעץ.
בהצלחה.