חוסר שיתוף פעולה

בפורום זה תוכלו לשאול שאלות בנושא התפתחות הילד המטרידות אתכם כהורים וכאנשי מקצוע

חוסר שיתוף פעולה

הודעהעל ידי rgny4743 » 16 יולי 2014, 08:41

טליה שלום,

בני הקטן בן 2.7 אינו משתף פעולה במקרים רבים מאוד במשך היום.עליי לציין כי הוא אינו מדבר עדיין(מילים בודדות 20 מילים בערך)אבל הוא מבין הכל ומאוד חכם.
אני לא יודעת אם לקרוא לזה שיתוף פעולה..בדרך כלל זה נובע בשל משהו שהוא רוצה ואנחנו לא מסכימים או שאי אפשר או משהו אחר שהוא לא יכול להסביר לנו או לגננות
לדוגמא: הבוקר הוא החזיק קופסת עוגיות שהייתה מיועדת לשעות של אחרי הגן ובעלי אמר לו להשאיר אותה ברכב ולא לקחת את זה איתו.הוא נענה והסכים אך כשהם הגיעו לגן הוא לא הסכים להכנס(הוא מאוד אוהב את הגן שלו כך שלא כאן הבעיה) הוא פשוט התיישב ולא הסכים להכנס.
או לדוגמא בגן הגננות קראו לכולם לארוחת בוקר והוא לא בא,הוא פשוט עמד וסרב להצטרף לכולם(כנראה שהוא רצה משהו או שמהשו הפריע לו,יכול להיות שילד הרביץ או חטף צעצוע..) ובעצם הגננות אמרו לו שהוא מוזמן להצטרף והוא הצטרף אחרי המון המון זמן של המתנה.
הוא מאוד עקשן ולא איכפת לו לפספס דברים על חשבון זה(לדוגמא אם אומרים לו :אם אתה לא נשאר במיטך אנחנו לוקחים את המכוניות,שהוא ישן איתן, ואין לו בעיה להביא לנו את המכוניות אבל העיקר שהוא "ינצח" ולא ישן ויקום מהמיטה).
או לדוגמא כשיוצאים מהרכב והוא לא מוכן להמשיך ללכת,אני אומרת לו פעם םעמיי ואז לוקחת אותו בעצמי.אני לא מבינה למה זה קורה?ברור שלפעמים זה קורה כי הוא רוצה משהו שאנחנו לא יודעים והוא לא יכול להסביר את עצמו אבל לפעמים נדמה שהוא סתם לא רוצה לעשות דברים.

מה ניתן לעשות?איך להגיב?איך לעזור לו ולנו?כי הוא עקשן...
תודה
rgny4743
 
הודעות: 122
הצטרף: 07 פברואר 2013, 12:12

Re: חוסר שיתוף פעולה

הודעהעל ידי טליה פסטרנק נוימן » 23 יולי 2014, 08:14

שלום לך, בנך הוא ילד בעל רצונות משלו, דעות משלו ומאווים משלו שפעמים רבות נוגדים את הרצונות שלכם. כחלק מההתפתחות הטבעית שלו, הוא לומד מה מותר, מה אסור, מתי הוא יכול לקבל את אשר רצה ומתי לא, עד כמה הוא יכול שלא לשתף פעולה ומתי עליו לשתף פעולה ועוד.
הוא לומד זאת מתוך הדרך בה אתם מתייחסים אליו, מתוך הדרך בה אתם מציבים גבולות.
אתייחס לדוגמאות שהעלת- הוא לא מסכים להיכנס לגן. עליכם- ההורים- להחליט ביניכם באלו תחומים הוא מחליט ובאלו תחומים אתם מחליטים. בתחומים בהם אתם מחליטים, עליכם להיות ברורים וענייניים ולא לאפשר לו להרוויח מהסירוב שלו לשתף פעולה. מה הוא מרוויח? תשומת לב.
אם תתחילו לשכנע, לשאת ולתת, לאיים, לכעוס, להפציר, הוא ילמד ששווה לא לצאת מהמכונית כי כך מקבלים הרבה תשומת לב.
עליכם להיות עניינים. הוא לא רוצה לצאת מהמכונית. אתם אומרים לו שעומדות בפניו שתי אפשרויות- הוא יכול לבחור לצאת מהמכונית וללכת לגן ואז יהיה נעים לו ולכם והוא יכול לבחור שלא לצאת מהמכונית ואז תצטרכו להוציא אותו בכל זאת וזה יהיה פחות נעים. שאלו אותו מה הוא בוחר? כעבור מספר שניות תראו אם הוא משתף פעולה או לא. אם כן, שבחו אותו על כך. אם לא, הוציאו אותו מהמכונית ללא מילים ולכו לגן. אל תתייחסו לבכי, לצעקות אם יהיו. עליו להבין שהתנגדות שלילית לא משיגה דבר. היו שקטים ועניינים. בגן מסרו אותו לאחד מאנשי הצוות, חיבוק ונשיקה אם ניתן ולעבודה. אחר הצהרים תזכירו לו את התקרית בקצרה והעבירו מסר שאתם סומכים עליו שלמחרת יבחר בשביל הנעים.

נושא השינה- עליכם להעביר מסר שבלילה ישנים. במיטה ישנים. לכן, מלכתחילה לא נכנסים למיטה עם מכוניות המועדדות משחק ולא שינה.
במיטה יכול להיות דובי או חפץ שקט ומרגיע כלשהו ולא יותר מכך. אם הילד יורד מהמיטה, החזירו אותו למיטה ללא מילים וללא כעס. היו ענייניים.
אם הילד יורד לעיתים קרובות מהמיטה, הישארו בחדר ושבו על כסא בכניסה לחדר. כשתראו שהרגל מבצבצת מהמיטה במטרה לרדת, גשו מיד והחזירו אותו למיטה. אל תאפשרו ירידה מהמיטה. אל תדברו. היו שקטים ועניינים. מידי פעם אמרו: "עכשיו לילה, עכשיו ישנים". אל תתייחסו לגילויי התנגדות. היו עקביים. עשוי לעבור זמן רב עד שירדם.

לא מוכן ללכת על הרגליים, אז חוזרים הביתה..... זאת כמובן לאחר שהצבת לו שתי אפשרויות בחירה כפי שהצגתי בדוגמה הקודמת.
עשיתי זאת אחר הצהרים כשאתם מעוניינים להגיע למקום שמעניין אותו והוא ילמד.

בהצלחה.
טליה פסטרנק נוימן
יועצת הורים
יועצת בגני ילדים
טל. 050-7607252
talipnt@gmail.com
טליה פסטרנק נוימן
 
הודעות: 876
הצטרף: 13 ספטמבר 2011, 10:29


חזור אל כאן המקום לשאלות הורים ואנשי מקצוע

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 2 אורחים

cron