התאפקות טוטאלית בגמילה

בפורום זה תוכלו לשאול שאלות בנושא התפתחות הילד המטרידות אתכם כהורים וכאנשי מקצוע

התאפקות טוטאלית בגמילה

הודעהעל ידי נבו לי » 24 אוגוסט 2014, 09:27

שלום רב.
לפני כשבועיים התחלתי גמילה לביתי (2.4) והיה נראה שהיא מוכנה, מודיעה כשהיא עושה בטיטול ומבקשת החלפה, יודעת שעושים בשירותים ולעיתים מורידה טיטול ונשארת בתחתונים. כעת הורדנו טיטול לאורך היום ובשנת הצהריים והלילה היא עם טיטול אלא שהיא לא מצליחה ״לשחרר״. היא מתאפקת עד הצהריים ולאחר מכן עד הערב. היא מרגישה את הצורך, מודיעה ומבקשת ללכת לשירותים אולם לא מצליחה להוציא. היא מאוד מתוסכלת ולעיתים קרובות הדבר מלווה בבכי. אנחנו יכולים לרוץ לשירותים עשרות פעמים ולשבת ארוכות, היא לא מצליחה. הדבר רלוונטי גם לפיפי. ניסיתי שלא לשים טיטול בשנת צהריים, היה לה פספוס תוך כדי שינה והיא ככל לא הרגישה והמשיכה לישון. מה עושים?
נבו לי
 
הודעות: 1
הצטרף: 24 אוגוסט 2014, 09:12

Re: התאפקות טוטאלית בגמילה

הודעהעל ידי טליה פסטרנק נוימן » 26 אוגוסט 2014, 15:23

שלום לך,
Re: גמילה בגיל מוקדם

שלום לך, גמילה מטיטולים דורשת בשלות- בשלות פיזיולוגית (היכולת של הגוף להתאפק), בשלות שכלית (היכולת להבין מה נדרש ממנו), והעיקר- בשלות רגשית. בבשלות רגשית הכוונה לכך שהילד יהיה מסוגל לשבת על הסיר או האסלה ולחוש מספיק נינוח ובטוח כדי להוציא מתוכו את צרכיו.

לשיטתי, לפני שנפרדים מהטיטול, אני סבורה שהילד צריך להתיידד עם הרעיון החדש- עם השינוי מבחינתו של עשיית צרכים בסיר או באסלה.
זהו התהליך: (לפני שנפרדים מהטיטול)-
1. מגבירים מודעות לנושא- על ידי סיפור, שיר מתאים, על ידי דוגמה אישית..., על ידי משחק עם בובה/דובי שעושים פיפי בסיר (מעט מים). צופים בילד- האם הוא מגלה עניין? האם הוא מתייחס לנושא, משחק עם הבובה ומושיב אותה על הסיר ,מגלה עניין במה שההורים עושים בשירותים, מבקש סיפור בנושא?
אם כן,
2. מקפידים להציע פעמיים בשעות אחר הצהרים לשבת על הישבנון או על הסיר (שימי לב- לשבת ולא "אתה רוצה לעשות פיפי?"). הרעיון הוא לעזור לילד להתיידד עם האסלה, עד שירגיש שם מספיק נינוח ובטוח. הילד יבחר היכן לשבת- סיר או אסלה.
3. אם מסרב, מכבדים את תשובתו ולא משכנעים אותו לשבת, לא נושאים ונותנים, לא משחדים, לא כועסים. כל הפעולות הללו יגרמו למאבק כוחות שעשוי לגרום לנסיגה.
4. מציעים במעברים כשהילד לא עסוק בפעילות אחרת כדי שיטה לשתף פעולה.
5. משבחים על עצם הישיבה.
6. שומרים על התייחסות עקבית ועניינית.
הילד יתחיל לעשות את צרכיו באסלה כשירגיש מספיק נינוח ובטוח.
7. הסימן להורדת הטיטול ולמעבר לתחתונים בשעות הערות בלבד- כשהילד עושה את צרכיו בבית ובגן בשירותים לאורך תקופה.

זו הדרך. ביתכם מודעת לצרכיה, מבינה היכן היא צריכה לעשות אותם, אך עדיין חוששת להוציא אותם. היא עדיין לא מרגישה מספיק בטוחה כדי לשחרר את הצרכים שלה מגופה.
אינני חושבת שיש טעם להמשיך בתהליך אם התהליך גורם לה למתח כל כך גדול.
תוכלו להציע לה להשתמש בטיטול ובמקביל להציע לה מידי יום לשבת על הסיר או האסלה לבחירתה פעמיים- שלוש בשעות אחר הצהרים במעברים. כבדו את תשובתה לחיוב או לשלילה. לאחר שהילדה תתרגל לשבת על הסיר או האסלה ותחוש מספיק בטוחה, היא גם תתחיל לעשות שם את צרכיה וכשתעשה באופן קבוע את צרכיה בסיר או האסלה, זה יהיה הסימן לפרידה מהטיטול.
בהצלחה.
מוזמנים לשתף בהתקדמות התהליך.
טליה פסטרנק נוימן
יועצת הורים
יועצת בגני ילדים
טל. 050-7607252
talipnt@gmail.com
טליה פסטרנק נוימן
 
הודעות: 876
הצטרף: 13 ספטמבר 2011, 10:29


חזור אל כאן המקום לשאלות הורים ואנשי מקצוע

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 3 אורחים