ילד שלא דורך.

בפורום זה תוכלו לשאול שאלות בנושא התפתחות הילד המטרידות אתכם כהורים וכאנשי מקצוע

ילד שלא דורך.

הודעהעל ידי כרמלה29 » 20 ינואר 2015, 20:19

שלום רב, הבן שלי בן 2.8. לפני חמישה ימים הוא נפל משרפרף בבית , קיבל מכה בקרסול ומאז לא הולך. היינו כמובן אצל רופאים ועשינו צילום- הכל תקין. מבחינה אורתופדית אולי יש כאב קל אבל הוא מסוגל ללכת ואף עמד לאחר שכנועים אך בשום אופן לא הולך. בגן הוא הולך על הברכיים וגם שם לא מוכן ללכת. קשה לי להאמין שיש שם כאב גדול, יכול להיות אולי כאב קל אבל זהו.
שבוע לפני שהוא נפל התחלנו תהליך גמילה שהילד התחיל ביצמו והלך לו מאוד טוב בבית ובגן, מאז הנפילה הוא גם מסרב לעשות פיפי בשירותים ובכלל כל דבר זה לא לא ולא.
אנחנו לא יודעים כבר איך להתנהג מולו- האם להתעלם וכל פעם שהוא רוצה להגיע למקום מסויים אז לקחת בידיים או להתעקש איתו על הליכה- לתת לו לבכות וכדומה.
אני ממש בלחץ מהמצב הזה, מה עושים?!?!?
כרמלה29
 
הודעות: 2
הצטרף: 20 ינואר 2015, 20:13

Re: ילד שלא דורך.

הודעהעל ידי כרמלה29 » 20 ינואר 2015, 20:22

אהה ואני רוצה להוסיף שיש לו גם אחות קטנה בת ארבעה חודשים תיכף אבל הוא קיבל אותה מאוד יפה ולא ראינו איזה שינוי התנהגותי מאז שנולדה.
כרמלה29
 
הודעות: 2
הצטרף: 20 ינואר 2015, 20:13

Re: ילד שלא דורך.

הודעהעל ידי טליה פסטרנק נוימן » 23 ינואר 2015, 14:38

שלום לך, בהנחה שהילד בריא ושהכל תקין מבחינה זו, יתכן מאוד שזו דרכו למשוך תשומת לב נוספת.
מה עושים?
1. הקפידו על שגרה וסדר יום קבועים. אל תשנו את הסדרים בגלל השינוי בהתנהגותו.
2. הקפידו על זמן איכות קבוע איתו מידי יום ללא האחות ברקע. בזמן זה אחד מכם ההורים פנוי אליו לחלוטין והילד יכול לבחור מה הוא רוצה לעשות עם ההורה. הורה שני או מבוגר אחר מטפלים בתינוקת. זמן האיכות לא חייב להיות ארוך במיוחד (בהתאם למה שמתאפשר), אבל יש להקפיד על העקביות - יום יום. במקביל הקפידו על זמן איכות משותף (רוב הזמן) עם שני הילדים ביחד.
הקפידו שמהרגע בו אתם באים הביתה, אחד מכם יושב על הרצפה ומשחק עם הילדים. זה לא זמן סידורים, טלפונים, ניקיונות, בישולים.
3. בשלב זה לא הייתי מתעקשת על הליכה ולא נאבקת על כך עימו. ככל שתאבקו בו יותר, הוא יתעקש יותר וכך יווצר מאבק כוחות מיותר.
בכל פעם שעליו ללכת ממקום למקום והוא מסרב, היו עניניים. השאירו את ההחלטה להגיע ואיך להגיע לבחירתו והיו מוכנים לכך שיתכן שבהתחלה לא יגיע ולו רק כדי לבדוק האם אתם באמת מתכוונים למה שאתם אומרים ולו רק כדי להחזיר את הגלגל אחורה- שיקחו אותו על הידיים.
למשל, רוצה מים- הניחו את המים במקום נגיש, אליו הוא יכול להגיע ואמרו לו היכן המים. אמרו לו שאם הוא רוצה את המים, הוא מוזמן לגשת ל... ולקחת. השאירו לבחירתו איך ייגש ואם ייגש. אל תשכנעו, אל תשאו ותתנו, אל תכעסו, אל תשחדו. ירצה- יגש, לא ירצה- לא יגש.
ארוחת ערב- ארגנו את הבית לקראת הארוחה, כבו אורות בחדרי הבית בהם אין אף אחד, כבו מסכים והתכוננו לארוחה. הזמינו אותו להשתתף בהכנות. יגיע בדרכו אם ירצה.... שבו לאכול ואמרו לו שהוא מוזמן להצטרף, אם יבחר. הכינו לו צלחת והניחו אותה במקום הישיבה שלו. היו עניינים. לא לשכנע, לא לשאת ולתת, לא לשחד. רוצה - יבוא. מידי פעם אמרו לו שאתם סומכים עליו שיגיע, שהוא מוזמן להצטרף. לא רוצה- לא יבוא. כמה דקות לפני סיום הארוחה, אמרו לו שהארוחה עומדת להסתיים, כך שאם הוא רוצה לאכול, הוא צריך להגיע עכשיו. שוב- ירצה- יבוא, לא ירצה- לא יבוא. זכרו להעצים אותו בכל פעם שהגיע לאן שנדרש או רצה ולא משנה איך הגיע- בזחילה או בהליכה.
4. אל תשוחחו איתו על כך שהוא זוחל ולא הולך ושהוא צריך ללכת. שוב- היו עניינים. התנהגו כרגיל בכל ההתייחסות שלכם אליו. והיו עקביים.

אלו רק שתי דוגמאות. ברגע שאתם תעניקו לו מצד אחד הרבה תשומת לב אישית בתוך סדר יום קבוע שמעניק בטחון מעצם היותו ידוע ומצד שני- תהיו עניינים, תורידו את רמת הלחץ מההשלכות של הנפילה ותשאירו את הבחירה אצלו, כלומר כשתצליחו להרגע באמת- הוא יזחל לאן שהוא רוצה וידרוש פחות על הידיים ובהמשך- יחזור ללכת.

אשמח לשמוע איך אתם מתקדמים.
טליה פסטרנק נוימן
יועצת הורים
יועצת בגני ילדים
טל. 050-7607252
talipnt@gmail.com
טליה פסטרנק נוימן
 
הודעות: 876
הצטרף: 13 ספטמבר 2011, 10:29


חזור אל כאן המקום לשאלות הורים ואנשי מקצוע

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 4 אורחים

cron