התייעצות לגבי פעוט בן שנתיים

בפורום זה תוכלו לשאול שאלות בנושא התפתחות הילד המטרידות אתכם כהורים וכאנשי מקצוע

התייעצות לגבי פעוט בן שנתיים

הודעהעל ידי meital1981 » 24 ינואר 2017, 11:13

שלום
יש לנו פעוט בן שנתיים שהוא מאוד חברותי, פעלתן וורבלי מאוד, מתפתח קוגנטיבית ומוטורית מאוד יפה.
ישנן 2 ענינים לגביהם הייתי רוצה לקבל עיצות/מידע:
1. בחודש האחרון הוא מתעסק עם שיער בהקשר למוצץ שלו: הגננת דיווחה שבגן הוא מחפש שיערות ברצפה רק כשהמוצץ בפה שלו, מלפף אותם סביב מוצץ ושם בפה. הוא מאוד עסוק ומרוכז במציאת השיערות. בנוסף הוא גם גילה שהוא יכול לקחת שיער מראשו מבלי לתלוש כי שיערו ארוך ולהכניס יחד עם המוצץ לפה. הוא עושה את הפעולות הללו גם בבית- מס' פעמים ביום. תגובתנו ותגובת הגננת היא לרוב להוציא לו את השיער מהפה מבלי לומר מילה או לעיתים לומר גם שיער זורקים בפח, לא שמים בפה וכו'. אשמח לדעת מה ניתן לעשות במצב הזה ומדוע זה קורה. נראה שהוא מאוד נהנה מהפעולה הזו.
2. במישור הרגשי- הוא לרוב מבטא את מבוקשו או רצונו גם בגן וגם בבית בבכי או התבכיינות ולא בדיבור למרות שהוא מדבר מדהים במשפטים בני 4 מילים ויש לו אוצר מילים רחב וגדול מאוד והבנה שפתית מעולה. מה ניתן לעשות על מנת לעזור לו ולהפחית את הבכי הזה כדי לאפשר לו לדבר יותר במקום? גם בהחלפות בגדים אן טיטול הוא מתנגד הרבה ובוכה.
3. הוא עדיין לרוב משחק לבד ולא במשחק חברתי. כיצד מומלץ לפתח את המיומנות החברתית? כיצד לתווך לו בפועל משחק חברי? אלו משחקים מומלצים למשל בבית או בגינה שהם משחקים חברתיים ואיך לאפשר לו להשתלב במשחק כזה? יש לציין שהוא נפגש הרבה עם חברים אחה"צ, מאוד אוהב לשחק איתם ואת המפגש איתם, לעיתים יוזם משחק או משחק תופסת או מחקה משחק שלהם בצליל או שיר אך עדיין רוב הזמן משחק מול הילד ולא איתו.

תודה רבה!!
meital1981
 
הודעות: 1
הצטרף: 24 ינואר 2017, 11:00

Re: התייעצות לגבי פעוט בן שנתיים

הודעהעל ידי טליה פסטרנק נוימן » 26 ינואר 2017, 16:09

שלום לך, אתחיל עם השאלה השלישית. ילדך בן שנתיים וזה טבעי מאוד שהוא משחק ליד ילדים אחרים. לפי דברייך הוא מתחיל לגלות עניין בילדים אחרים ומתחיל ליצור קשר ראשוני בחיקוי וריצה. זו ההתחלה. ההמשך יגיע. הוא ימשיך להתנסות באופן טבעי במשחק ליד ועם ילדים אחרים וישפר את המיומנות שלו. זו התפתחות טבעית בגילאים אלו. ילדים משחקים ליד ילדים אחרים ובהדרגה מתחילים ליצור קשר עם ילד נוסף ואחר כך- עם ילדים נוספים. אנו יכולים לסייע לתהליך באמצעות תיווך כשהילד מגלה עניין ומתעניין במשחק עם ילד אחר, אך לא יודע איך להשתלב. אך מתוך התיאור שלך, כרגע זה לא המקרה.

שאלה שנייה- הילד מבטא את רצונו בבכי למרות שהוא מסוגל להביע את עצמו במשפטים קצרים. באלו מצבים הוא מביע את עצמו בבכי? מה קדם לבכי? הביאי דוגמאות.

שאלה ראשונה- כשילדך מכניס את השיער לפה או מחפש שערות, עניינו אותו במשחק אחר, שחקו איתו, עוררו בו עניין אחר. אל תדגישו בפניו שאינכם מרוצים מהעניין. התייחסו בצורה ענינית, הוציאו את השיער וצרו עניין אחר. אותי מעניינת שאלה אחרת, מדוע הוא משתמש במוצץ בשעות הערות? המוצץ עוזר וודאי להרגעה עצמית. יחד עם זאת הוא מקשה על הדיבור כי הוא נמצא בתוך הפה, השימוש בו יוצר בילד תלות במוצץ וזאת במקום ללמד את הילד שהוא יכול להרגע גם בדרכים אחרות. מציצת מוצץ עשויה לגרום להתכנסות עצמית כי הילד קשוב לתנועות המונוטוניות של המציצה במקום להיות עסוק בנעשה סביבו, בפעילות עצמה.
אז למה יש צורך במוצץ בשעות הערות?
טליה פסטרנק נוימן
יועצת הורים
יועצת בגני ילדים
טל. 050-7607252
talipnt@gmail.com
טליה פסטרנק נוימן
 
הודעות: 851
הצטרף: 13 ספטמבר 2011, 10:29


חזור אל כאן המקום לשאלות הורים ואנשי מקצוע

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו 2 אורחים