אילמות סלקטיבית

בפורום זה תוכלו לשאול שאלות בנושא התפתחות הילד המטרידות אתכם כהורים וכאנשי מקצוע

אילמות סלקטיבית

הודעהעל ידי מור31 » 16 ינואר 2012, 21:53

שלום,
אני עובדת עם ילדים בני 2-3 יש אצלנו בגן ילדה בת שנתיים וחצי בתחילת השנה לא שמענו אותה בכלל, עם הזמן היא התחילה לשוחח עם ילדים, להשתתף במפגשים ובחוגים ולשחק עם ילדים, אבל עם הצוות היא נמנעת מלדבר, גם כאשר נתקלת במצבי קושי ותסכול לדוגמא: רוצה לשתות ולא מגיעה אל הכוס, רוצה להוריד את חולצת העבודה ולא מצליחה לבד ועוד הרבה מקרים בהם צריכה את עזרת המבוגר היא לא מדברת צריך ל"נחש" מה היא צריכה. כאשר יושבים איתה במשחק או עבודת יצירה לעיתים אם אומרים את תחילת המילה אז היא ממשיכה אותה אבל היא לא יוזמת שיחה או דיבור קצר עם הצוות.
יש לציין שהיא מאוד פעילה בגן הן במשחק החופשי והן במפגשים ובחוגים השונים.
מבחינת הצוות יש תמיד ניסיון לגרום לה לדבר אך לשווא היא מסוגלת לא לשתות ולהישאר במצב קושי מסויים במקום לדבר ולבקש עזרה.
בבית המצב הוא שונה האמא אומרת שהיא לא מפסיקה לדבר וגם רואים זאת כאשר האמא אוספת אותה מהגן, היא רק מציינת שבמקומות חדשים היא מאוד נצמדת ומתביישת וקשה לה ליצור אינטראקציה ואפילו לשחק ליד ילדים חדשים, אבל עבר מספיק זמן מתחילת השנה בכדי שתוכל להרגיש בנוח גם עם הצוות כמו עם הילדים.
בתור אשת חינוך מאוד קשה לי עם זה ואני מאוד רוצה לעזור לה.
האם אפשר לקרוא לזה אילמות סלקטיבית ואיך אפשר לשנות את המצב?
לתשובתך ועזרתך אודה.
מור31
 
הודעות: 2
הצטרף: 02 נובמבר 2011, 10:27

Re: אילמות סלקטיבית

הודעהעל ידי טליה פסטרנק נוימן » 16 ינואר 2012, 22:38

שלום מור, אני מציעה לפעול בשני מישורים:
1. במסגרת הגן, לעודד קשר אישי בין איש צוות לילדה. אותו איש צוות יפעל עם הילדה בפעילות יחידנית כלשהי מידי יום, יחזק אותה, יביע חיבה. המטרה היא ליצור קירבה וקשר אישי ברמה כזו, שהילדה תחוש מספיק בטוחה להביע את עצמה. בנוסף, עודדו אותה לפעול באופן עצמאי וקשרו זאת ליכולות שלה :"את יכולה", "את מסוגלת", "אנו סומכים עליך ש....." . תנו לה תפקידים שונים וקשרו אותם שוב ליכולות שלה באמצעות אותן מילים. המטרה היא שהילדה תחבר בין מעשיה ליכולות שלה ותאמין יותר ויותר בעצמה. היו עקביים.
2. יחד עם זאת, אני ממליצה לכתוב דוח התפתחות המתאר את הילדה בתחומי ההתפתחות השונים שלה, לקבוע פגישה עם ההורים, לספר איך הילדה מתפתחת בגן, לשמוע איך הילדה מתנהגת בבית בתחומים השונים- חברתית, רגשית, התנהגות וכד'. המטרה היא להגיע בשיחה למקום שבו שני הצדדים מבינים מהם החוזקים והחולשות של הילדה וכתוצאה מכך, יצירת שיתוף פעולה בין הבית לגן. חשוב שגם בבית יפעלו בדרך דומה לזו שהצעתי. בנוסף, המליצו להורים לפנות לאיש מקצוע (לפסיכולוג) כדי להעלות בפניו את הבחירה של הילדה שלא לדבר עם אנשי הצוות ולבדוק כיצד ניתן לעזור לילדה.

בהצלחה.
טליה פסטרנק נוימן
יועצת הורים
יועצת בגני ילדים
טל. 050-7607252
talipnt@gmail.com
טליה פסטרנק נוימן
 
הודעות: 876
הצטרף: 13 ספטמבר 2011, 10:29


חזור אל כאן המקום לשאלות הורים ואנשי מקצוע

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 18 אורחים

cron