גבולות - בן שנה וחודש

בפורום זה תוכלו לשאול שאלות בנושא התפתחות הילד המטרידות אתכם כהורים וכאנשי מקצוע

גבולות - בן שנה וחודש

הודעהעל ידי Adi » 18 אוגוסט 2014, 07:43

שלום טליה, עזרת לי המון עם הבן הראשון, וכעת אני "חוזרת" עם שאלות לגבי הבן השני... :)
בני בן שנה וחודש. ילד עם אופי מאוד סוער ונמרץ, מתמקד זמן קצר מאוד בצעצועים ומעדיף יותר את הפן המוטורי - הליכה סביב רהיטים, זחילה וכד'.
בני מאוד אוהב לדפוק דלתות ארון בעוצמה (הדלתות נעולות עם סגר ביטחון), לקחת צעצוע ולדפוק אותו על ויטרינה או על זכוכית שמחוברת לשולחן הסלון. אני אומרת לו בתקיפות "לא!" כשהוא עושה זאת, אך הוא ממשיך בשלו, או מתחיל לבכות.
מכיוון שעבר זמן מאז ששמעתי הרצאה שלך בנושא גבולות ובני הבכור כבר גדול, אשמח להכוונה כיצד להתמודד עם הסיטואציה שתיארתי.
תודה!
Adi
 
הודעות: 36
הצטרף: 16 ספטמבר 2011, 21:07

Re: גבולות - בן שנה וחודש

הודעהעל ידי טליה פסטרנק נוימן » 19 אוגוסט 2014, 09:16

שלום עדי, שמחה שחזרת להתייעץ...
שימי לב מתי בנך דופק על שולחן הזכוכית ו/או הויטרינה? כשהוא משועמם ורוצה למשוך את תשומת ליבך, כשאת עסוקה, כשאת יושבת ומשחקת איתו? צייני את ההקשר והזמן בו הוא מתנהג כך.
טליה פסטרנק נוימן
יועצת הורים
יועצת בגני ילדים
טל. 050-7607252
talipnt@gmail.com
טליה פסטרנק נוימן
 
הודעות: 876
הצטרף: 13 ספטמבר 2011, 10:29

Re: גבולות - בן שנה וחודש

הודעהעל ידי Adi » 19 אוגוסט 2014, 13:18

הי טליה,
הוא עושה זאת בזמנים מגוונים, גם כשאני לידו ומשחקת איתו וגם כשאני מעט רחוקה ממנו. למען האמת, אנחנו לא יכולים להתרחק ממנו כמעט משום שהוא בקלות מסוגל לפגוע בעצמו ע"י טיפוס על רהיט וכד'. אני באמת ובתמים חושבת שאין כאן (עדיין...) מניפולציה כלשהי, אלא הוא באמת מתעניין בפתיחת דלתות ובחבטה על משטחים שונים על מנת לשמוע את הצליל או מכל סיבה אחרת שגורמת לו לעניין בעצם הפעולה. הוא לא מסתכל עלינו כדי לראות את התגובה שלנו אלא מרוכז בעצם הפעולה.
למען התמונה הכללית, אציין שהוא פותח וסוגר דלתות בעוצמה וגם דופק חפצים על גבי זכוכית או משטחים אחרים בעוצמה רבה. אין לו עדיין את יכולת הויסות של מגע עדין או חזק (מזכירה שהוא בן שנה וחודש). כשאני משווה אותו באופן בלתי נמנע לבן הגדול, קשה לו מאוד להתעמק בצעצוע אחד יותר מכמה שניות. גם כשהוא עוסק בפעילות אהובה עליו, כמו דפדוף בספר, אחרי שני עמודים הוא יזרוק את הספר ויקח במהירות ספר אחר, יעבור על עמוד אחד או שניים, יקח ספר נוסף וחוזר חלילה. האופי שלו מאוד נמרץ וסוער. המקומות שהוא רגוע בהם לחלוטין הם: נדנדה בגן משחקים, עגלה, בריכה.
Adi
 
הודעות: 36
הצטרף: 16 ספטמבר 2011, 21:07

Re: גבולות - בן שנה וחודש

הודעהעל ידי טליה פסטרנק נוימן » 21 אוגוסט 2014, 12:30

שלום עדי, ילד בן שנה וחודש זקוק להשגחה מתמדת. כשהוא דופק עם חפצים על משטחים שונים וסוגר ופותח דלתות בעוצמה, גשי אליו, הזיזי אותו מהרהיט עליו הוא דופק, אמרי לו "לא דופקים על השולחן" והציעי לו תחליף עליו יוכל לדפוק או אותו יוכל לפתוח ולסגור. מצאי מגוון של תחליפים עליהם ניתן להקיש או לפתוח ולסגור. היי עקבית.
בהצלחה.
טליה פסטרנק נוימן
יועצת הורים
יועצת בגני ילדים
טל. 050-7607252
talipnt@gmail.com
טליה פסטרנק נוימן
 
הודעות: 876
הצטרף: 13 ספטמבר 2011, 10:29


חזור אל כאן המקום לשאלות הורים ואנשי מקצוע

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 7 אורחים

cron