על ידי טליה פסטרנק נוימן » 18 מאי 2015, 21:52
שלום לך, מספר כללים שהקפדה עליהם עשוייה לעזור:
1. אספי את הילדים ואמרי להם שמהיום אף אחד לא יושב לידך כי לא ניתן שכולם ישבו לידך בו זמנית. הילדים יושבים אחד ליד השני ואת מולם.
2.ערכי מפגשים קצרים, מוחשיים מאוד, תנועתיים, הכוללים שירים וריקודים בהתאם לנושא הנלמד. המעיטי בדיבור והדגישי עשייה. הקפידי להיות מעניינת, היי דרמטית, הקפידי על הבעות פנים ותנועות גוף. העבירי מסרים דרך הצגה מוחשית של הנלמד, השתמשי באביזרים אמיתיים ככל שניתן, העבירי מסרים דרך שירים ותנועה, שתפי את הילדים במפגש.
3. שתפי את הילדים לפי סדר הישיבה וכך ידעו מתי מגיע תורם.
4. ריקוד- הקימי ילדים בשתי קבוצות ולא את כולם ביחד. ערכי להם הכנה לפני הקימה. הסבירי להם בקצרה ובניסוח חיובי למה את מצפה מהם.
ערכי הכנה דומה בסיום הריקוד לפני החזרה למקום.
5. זהי מוקדי קושי אצל הילדים והקפידי שהסייעת תשב ליד הילדים הללו או תעבור ביניהם ותתמוך בהם באמצעות מילת עידוד, איסוף אברי גופם בחזרה אליהם, ליטוף קל. הכל בשקט. סדרי את סדר היום כך שהסייעת תוכל להתפנות וללוות אותך במפגש.
6. במהלך היום, ערכי הכנה לפני סיום פעילות. איסוף משחקים- באמצעות מנגינה קבועה. כשילד לא מקשיב לך, גשי אליו, רדי לגובה העיניים שלו ואמרי לו למה את מצפה ממנו. הישארי לצידו והקפידי שיעשה את אשר התבקש. שבחי אותו על כך .
מוזמנת לשתף.
בהצלחה.