חברותי מקווה שיענו על שאלה זאת....

בפורום זה תוכלו לשאול שאלות בנושא התפתחות הילד המטרידות אתכם כהורים וכאנשי מקצוע

חברותי מקווה שיענו על שאלה זאת....

הודעהעל ידי יון » 04 אוקטובר 2018, 22:39

היי בתי בת ארבע וחצי.מאד אגוצנטרית,לא יודעת לחלוק ולשחק...כשמגיעות חברות היא עושה הכל דווקא.חוטפת משחקים,אני מביאה כיבוד,ישר לוקחת אליה...אני מרגישה שכל הזמן צריכה לתווך ולעזור.אשמח לעזרה בנושא,כדי שבאמת יהיה כיף.לבוא אלינו ולשחק.
יון
 
הודעות: 5
הצטרף: 16 אפריל 2018, 23:47

Re: חברותי מקווה שיענו על שאלה זאת....

הודעהעל ידי טליה פסטרנק נוימן » 06 אוקטובר 2018, 14:14

שלום לך, האם יש לביתך אחים נוספים? אם כן, האם היא הבכורה/ הצעירה בהם?
כיצד היא מתנהגת בבתים של ילדים אחרים?
האם היא תמיד מקבלת ראשונה בזמן הארוחות הרגילות בבית? במשפחה המורחבת?
כיצד היא מתנהגת בגן הילדים?
טליה פסטרנק נוימן
יועצת הורים
יועצת בגני ילדים
טל. 050-7607252
talipnt@gmail.com
טליה פסטרנק נוימן
 
הודעות: 876
הצטרף: 13 ספטמבר 2011, 10:29

Re: חברותי מקווה שיענו על שאלה זאת....

הודעהעל ידי יון » 18 אוקטובר 2018, 08:07

היא לא תמיד מקבלת ראשונה והיא הקטנה בבית יש לה עוד שני אחים גדולים.אבל היא חוטפת המון....ולעיתים מרביצה.
בבתים אחרים היא מתנהגת קצת יותר יפה אבל יש לה תעוזה לעומת האחים שלה...לא צייתנית כמוהם ומתביישת.
בגן עוד לא אמרו לי כלום....אני ממתינה...
יון
 
הודעות: 5
הצטרף: 16 אפריל 2018, 23:47

Re: חברותי מקווה שיענו על שאלה זאת....

הודעהעל ידי טליה פסטרנק נוימן » 30 אוקטובר 2018, 17:23

שלום לך,
יתכן שילדתך רגילה לכך שימלאו אחר מבוקשה, שיעשו את מה שהיא רוצה והיא מתנהגת כך גם כשמגיעות אליה חברות. האם ביחס לאחיה הגדולים, היא מצליחה להשיג לרוב את מבוקשה? עליך ליד שולחן האוכל תמיד היא תהיה זו שתקבל ראשונה? האם כשמחלקים חטיפים, ארטיק, מתנה, היא תקבל ראשונה?
אם התשובה לכך היא כן, הרי שרצוי לשנות- לפעמים היא תהיה ראשונה ולפעמים שנייה או שלישית. כמובן, שחשוב להסביר לה זאת בכל פעם מחדש ולערוך לה הכנה לכך מראש.
אבל אם בחרת היום להעניק למישהו אחר מבני המשפחה את זכות הראשונים, הרי שחשוב שתעמדי בכך גם אם היא תכעס. רק זכרי להכין אותה לכך וזכרי שלא לכעוס עליה, אלא להעביר לה מסר שסומך עליה שתצליח להתגבר ולהמתין לתורה.

מצד שני, יתכן שהיא מרגישה שאחיה קודמים לה, ושעליה להילחם על מקומה בחברת בני המשפחה. במצב כזה, עליך לשאול את עצמך, עד כמה אכן אתם, ההורים, מצליחים להיות קשובים לה, להעניק לה זמן איכות לבד יומיומי, ללא האחים ברקע? הקפידו על כך- כל יום פעילות אחת רק איתה- סיפור לפני השינה, הכנת ארוחת ערב משותפת, משחק אחד רק אחד ההורים והיא - לא מדובר בזמן ארוך, אבל כן חשוב לשמור על עקביות.

כתבת שקשה לה לחלוק, למדי אותה לחלוק. כשאת מחלקת ארטיקים, תני לה מידי פעם לחלק לאחיה ולה. כשאת מחלקת חטיפים, תני לה או לאחד מאחיה לחלק לכולם בקעריות שוות.
עליה לראות שהאווירה בבית היא שחולקים בחלק מהדברים ושאתם מקפידים על כך גם איתה.

כשחברה אמורה להגיע, ערכי לה הכנה. הסבירי לה כיצד היית רוצה שתתנהג. נסחי את המשפטים באופן חיובי. הדגישי בפניה שהמשחקים הם רק שלה, אך כשבאה חברה, היא תאפשר לחברה לשחק בהם. בסוף הביקור החברה תלך הביתה והמשחקים ישארו שלה.
כשהחברה מגיעה, היי שם לצידן ותווכי לה את הנעשה כך שיצליחו להגיע למשחק משותף ולשמור על אווירה טובה. הקפידי על ביקור קצר (לא יותר משעה בהתחלה) כדי שלכל הצדדים ישאר טעם טוב והקפידי לשבח אותן כשהן מצליחות לתקשר בצורה חיובית.
שכאת מביאה כיבוד, לפני שאת מגישה להן, החזיקי את הכיבוד והסבירי לה שהכיבוד נועד לה ולחברה ושהיא קודם תיתן לחברה ואחר כך תקבל לעצמה. רק לאחר שהיא מסכימה, אפשרי לה לחלק את הכיבוד.
אם היא מתנגדת, כועסת, לא מכבדת, לא מאפשרת לחברה לשחק, למרות ההכנה והתיווך, הציבי גבול. אמרי לה שבצורה כזו לא ניתן להמשיך את המשחק ובקשי מהאם לבוא לקחת את החברה (הכיני אותה לכך מראש- גם את ביתך וגם את האם של החברה). בהמשך הערב, כשהילדה נרגעת, הסבירי לה מה קרה (בקצרה) ולמה החברה הלכה. תמיד זכרי לסיים בנימה אופטימית - העבירי מסר שאת סומכת עליה שבפעם הבאה תשתף פעולה, תחלוק וכד'.
חשוב לחזור ולהזמין חברות, תמיד לערוך הכנה, תמיד להישאר בסביבה ולתווך ותמיד להעצים התנהגות חיובית. כל זאת לצד גבולות ברורים.
בהצלחה.
טליה פסטרנק נוימן
יועצת הורים
יועצת בגני ילדים
טל. 050-7607252
talipnt@gmail.com
טליה פסטרנק נוימן
 
הודעות: 876
הצטרף: 13 ספטמבר 2011, 10:29


חזור אל כאן המקום לשאלות הורים ואנשי מקצוע

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 6 אורחים